Var så jättetrött ikväll...

Men efter att jag pratat med en vän på msn, som blitt inspirerad av mig att baka lussekatter, så blev jag så himla sugen på färska frallor! Var tvungen att snabbt baka lite... Dessa är superenkla att göra och dessutom superdupergoda!

image160

För er som fick lust att baka, här kommer receptet!

Frallor

10 dl vetemjöl
1 pkt jäst
4 dl ljummet vatten
1 tsk salt
1 msk socker
2 msk olja

Blanda samman allt och dega lite givetvis...
Släng upp lagom stora bollar på plåten och låt jäsa i ca 10 min.
Skjuts in i ugnen, tills de fått lite färg, 5-7 min. Temperatur 240 grader.

Tips! Låt de svalna lite innan de käkas upp! Yummie, yummie...

So long och tack tillbaka Anders! Pröva dessa med, dotra kan va med och baka...


Kommentarer
Postat av: ulrika

Kanon med nytt recept vännen!!! måste testas kramiz

2007-12-07 @ 11:16:05
Postat av: Marie

Dom ser ju jättegoda ut. Nu måste jag köpa hem jäst och baka såna imorgon!!!
Kram

2007-12-07 @ 16:34:55
URL: http://minmi.blogg.se
Postat av: Anders

Se där, det ska provas!!!!!Det läggs in på tisdag kväll!
Ha det bra!!!

2007-12-07 @ 21:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0