Arbetarförfattarna...

Moa Martinsson, Wilhelm Moberg, Ivar-Lo Johansson, Harry Martinsson och Jan Fridegård är dom de handlar om nu i svenskan. Fördjupningsarbetet ska alltså gälla för någon av de författarna. Just nu läser jag "Kyrkbröllop" av Moa Martinsson. Kolla, jag har redan blivit skadad och kursiverar bokens titel, vilket förståss är det korrekta i svenskan. Det och källhänvisning mina vänner, det är oerhört viktigt i alla de ämnen jag nu läser... Från böcker helst med ISBN-nummret åxå...

Är det nån av mina läsare som läst nån bok av ovanstående författare tro?

Förresten, boken är faktiskt bra, bättre än Emilé Zolas "Thérèse Raquin" som jag nyss avslutade. Den var helt förutsägbar...

Kommentarer
Postat av: Maria

Tjena bruden!

Jag har läst Moa, men det var länge sedan! I svenskan även för mig! Är allt bra? Måste snart ses!! Kram Maria

2007-12-07 @ 18:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0