Jonis...

petade in en pärla i näsan idag?!... Som tur va, gick det bra och han fick ut den på en gång.

image95



Annat va det för ett par år sedan när Theo bara var några år... Han kunde knappt prata men kom och sa att han petat in ett däck i näsan?... Va? Jag trodde inte honom först, men han va envis... Okej, blev till att kolla, och nåt hade han i näsan, det va klart... Ringde min kompis Ulle, som kom och kollade... Vi märkte alltså att det va nåt i näsan, men vi fick inte ut nått.... Hmm, ringde jouren och de ville att vi skulle komma in med honom, så att han inte fick ner det i halsen på natten.

Vi åkte alltså in på akuten, doktorn tittade och såg åxå nåt, men han fick inte heller ut det... Theo grinade o skrek ju såklart, och blodet rann ur näsan, så vi fick en vidare remiss till öron, näsa, hals...dagen efter....

Hos doktorn igen, dan efter. Theo fick sitta i mitt knä, och jag + en sjuksköterska fick blåhålla honom medans doktorn petade med en tång i näsan... Gissa om han grinade och skrek.....och blodet forsade... Efter många om och men, fick han äntligen ut, ett gummidäck från en leksaksbil, ur näsan...

Jises, vicken pärs, det vill man inte vara med om igen....och som tur va, så slapp jag det idag... Peppar, peppar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0