Och vad som hände, lr inte hände under 2007...

Mitt år 2007, så här har det varit! (Även detta hittade jag hos cissistankar.blogg.se)


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm, vad skulle det kunna vara då... Det gjorde jag säkert, men just nu kommer jag inte på något...

Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Jag hade inga löften och jag har inte heller givit några för detta år... Lika bra det!..

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Näe, faktiskt inte...

Dog någon som stod dig nära?
Näe, tack och lov för det, har haft nog med sånt för några år framåt nu...

Vilka länder besökte du?
Tråkigt nog, inga andra än kära Sverige...

Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? 
Japp, en karl tack!..

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
Oj då, kan nog inte specificera ett datum tror jag...

Vad var din största framgång 2007?
Framgång?.. Hade jag någon då?... Nix

Största misstaget?
Att lita för mycket på karlar...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näe, i stort sett bara förskylningar detta år, bara några sviter av hypothyreosen (underfunktion av sköldkörtelhormonet) möjligtvis, men nu är rätt dos inställd...

Bästa köpet?
Hmm, ja, det måste väl vara den vita Hemnes byrån från Ikea då, i fyndhörnan för ynka 395:- (ord.pris 2.295:-)

Vad spenderade du mest pengar på?
Barnen förståss och kläder...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
I allmänhet barnen, inget annat specifikt...

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Ja, du, det var en hel del det, melodifestivallåtar... och säkert någon annan åxå, kommer inte på en enda just nu förståss...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, tyvärr...

Vad önskar du att du gjort mer? 

Pluggat, umgåtts mer med barnen och mina vänner kanske...

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat...

Hur tillbringade du julen?
Med barnen, brorsan, barnens farmor och deras farbror... (Tyvärr även denna jul utan pappa)...

Hur många one night stands?
Ojsan... Hihihi, vet inte om ja vågar skiva det.... Har nog blitt en och annan det... Ooops... Men wtf, man är ju singel..

Favoritprogram på TV?
Desperate housewives, Greys anatomy, Cityakuten, Criminal Minds och Prison Break såklart...

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata, är ett starkt ord, ogillar möjligtvis... Finns nog en och annan kandidat till den posten ja...

Bästa boken du läste i år?

Tja, blir nog nån av Camilla Läckbergs böcker då. Kan inte välja bara en...

Största musikaliska upptäckten?
Oj, Andrea Bocelli kanske...

Något du önskade dig och fick?
Näe, nån sån lycka har tyvärr inte jag :(

Något du önskade dig men inte fick?
Ja, en massa stuff, bland annat love and money...

Årets bästa film?
Oj då, kollar inte så ofta på film. Har nog ingen koll på det...

Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Hur många år fyllde du?
Tja, släkt och vänner kom och firade hemma hos mig och jag fyllde 34!..

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja, som sagt mer kärlek och mera pengar...

Hur skulle du beskriva din stil år 2007
Casual i tunikor, klänningar och tights/strumpbyxor... Börjar så smått tröttna, ser så jäkla fet ut i det?!..

Vad fick dig att må bra?

Barnen

Vilken kändis var du mest sugen på?
Definitivt Markoolio! Men cruchen har gått över nu...

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ja, kan inte säga att det var någon särskild, men politik intresserar mig...

Vem saknade du?
Mamma, nu mer än någonsin...

De bästa nya människorna du träffade?
Vet faktiskt inte...

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Stressa mindre och försöka att inte ta allt som sägs till mig som kritik... Försöka tänka mer positivt!..

Citera en sångtext som summerar ditt år;

 

Under ytan...
Finns det skratt och gråt
Det finns mycket där som händer
Som vi inte kan förstå
Men vi hittar alltid svaren
Där i botten av oss själva
Under ytan

Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där
Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där
Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där
Jag vet, jag vet, jag vet

Det skrattas och det skålas
Men slutar snart i kaos
Någon sparkar och slår en stackare där
Som är helt utan chans
Jag ser att ingen verkar bry sig
Och inte heller jag
Rädslan är för stor och stark
För att göra något alls

Under ytan
Skäms jag för mig själv
Under ytan
Bränner bilden mig

Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där
Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där
Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där
Jag vet, jag vet, jag vet

Jag tänker på det ofta
Om det varit min egen bror
Då hade också jag förvandlats
Till ett monster utan ord
När jag ser all den ondska
Som vi människor släppt lös
Det meningslösa lidandet
Då har jag svårt att förstå
Att alla har vi varit barn
Och hjälplösa nån gång
Älskat utan gränser
Älskat utan tvång

Under ytan
Är vi alla små
Under ytan
Kan en god själ förgås

(Uno Svenningsson)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0