Knattefotbollen började idag!..

Theo hostade och hade sig inatt, så han fick vara hemma idag.

Åkte en sväng till Varris efter tips från min bästa Ulle-Gulle, jeansen var ju suuupersköna ju....
Blev helnöjd, över linnet med!.. Satt som ett smäck!

När vi kom hem så hade pappsen kommit, han skulle ta upp stegen åt mig, sotaren kommer
imorgon, och mina gigantiska rodohodendronbuskar är ju precis mitt i vägen där stegen ska upp?...
Så attans svårt att få dit stegen ju...  Hmm, så upptäckte vi ju att åkgräsklipparens batteri behövde laddas, och att
batteriladdaren, (som inte funkade förra sommaren heller..) absolut inte fungerade nu...
Bara att åka och köpa en ny, sen behövdes det ju bensin till den stackaren åxå, jädrans, där
flög några hundralappar sin kos alltför snabbt...

Appropå pengar, va sur jag blir på den där attans a-kassan! Inte nog med att man "bara"
har 65% nu, när barna stackarna råkar vara sjuka och man anmäler tillfällig vård av barn,
bara för att man kan ju inte ta ett jobb den dagen, om man är hemma med sjukt barn....
Ja, då tycketr ju a-kassan, att då har man ju fått pengar fårn nåt annat håll åxå, så den
månaden höjer vi a-kasseavgiften till det dubbla, dvs 660 kr!!! Jättekul, när man har 599 kr/dan FÖRE skatt. TACK alla ni som röstade för en blå regering!... Gu va bra vi fick det!

Just det, ikväll började knattefotbollen igen, tänkte bara att vi skulle åka dit och anmäla oss,
eftersom Theo ändå var krasslig, men dom ville ju kicka runt lite åxå förståss.. Åkte efter
fikapausen, var ju så ooootroligt kallt ju. Stannade till för lite fika hos Ulle på vägen hem.

Har fortfarande inte löst gåtan om;  Vem har klippt Myrans morrhår???... Kommer dom att växa ut igen....

image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0