Men va faaaaan...

Imorse när vi kom till fritids blev de lite sura när jag sa att barna skulle vara kvar till 17.30. Jag slutar 16.30 i Gävle och kan inte hämta dom tidigare än så.... Trots att jag fyllde i veckans tider redan tidigt förra veckan, så hade det inte uppmärksammats, men det var okej för denna gången....sa de då...


När jag nu hämtade vid halv sex tiden, såklart inte samma fröken som i morse...var även hon sur och påminde mig om att jag MÅSTE säga till minst 2 veckor innan om de någon dag ska vara kvar till kl 17.30??!!... Personalen är nämligen för några och har bara öppet till 17.15 egentligen, konstigt med tanke att det står klart och tydligt på lappen vi fått hem att
Fritids AB och CD har öppet mellan 6.15 och 17.30... Tja, vad säger man....

Sluta klanka ner på oss ensamstående mammor, åtminstone jag, gör för fan så gått jag kan....men jag lyckas alltid ändå få en massa skit på mig, kanske tar jag åt mig för mycket åxå, men folk verkar inte heller bry sig om va de säger...

Kan inte säga att det är kul att åka hemifrån före kl 7 på morgonen och komma hem vid 18-tiden, men vad gör man inte för en utbildning... Åsså, handlar det ju bara om en vecka i månaden, och det är väldigt roligt på "inneveckorna"!

Usch, vicket tråkigt inlägg, men jag lära bara få skriva av mig lite...

Kommentarer
Postat av: Marie

Det där låter hur dumt som helst. Klart du har all rätt att ha barnen där till halv sex. Själv har jag jobbat på dagis dagen före julafton till halv sju. Än sen, det är mitt jobb och barnens föräldrar sköter sitt jobb eller studier!!!

Kram

2008-09-23 @ 09:07:19
URL: http://minmi.blogg.se/
Postat av: Nettan

Man har ju för fn rätt till barnomsorg till kl 19 var det någon som sa...och hur lätt är det alltid att veta 2 v före??? Båda fröknarna sa till mig att om jag blev sen (skulle hämta 17:15) så bara ring,det gör inte så mycket..dom får ju för fn betalt för det!! tycker vi ska påpeka lappen? Har samma problem när jag är i gävle,vi har en bil nu..hm inte lätt precis...jippi nu på praktiken när man stänger 17:30 i söderhamn....säger bar SUCK!!!!

Ha det bra!

2008-09-25 @ 05:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0