Musik och Drama!

Vi började dagen med musik. Vi hade en jätteduktig musiker och dirigent, Stellan, som ledde lektionen till en början och idag hade vi sång. Vi började med grunderna, alltså att sjunga i från magen och att andas rätt när man sjunger. Stellan berättade att han absolut inte tittade på Idol och han klargjorde för oss att ALLA kan sjunga, bara man vet hur man gör det! Det var jättekul och nu vet man bättre hur man sparrösten när man sjunger!

Efter en liten kaffepaus så hade vi lek, dans och sångövningar med en adjungerade adjunkt, dvs en lärare som har en fot i båda läger... Med andra ord, hon jobbar halvtid vid högskolan och halvtid ute i en förskola. Spännande med en sån lärare, med erfarenhet ifrån 2 håll. Vi hade jättekul även här och vi var helt slut innan det var färdigt...

På em hade vi drama och vi både lekte namnlekar och spelade lite teater. Vi satt även i en ring och skickade runt en ask och hade en löpande berättelse om asken...alltså vi byggde hela tiden historien ju längre asken vandrade...vicka historieberättare vi har i vår klass! Nicholas, den ende killen i klassen, han trivs som fisken i vattnet! ;)

Imorgon dax för bild och skrivande...

Natti, natti


Kommentarer
Postat av: yvette

De va duktigt av dej att inte handlat nåt på hela veckan..jag ska spendera lite money på hemmet i morgon!!!De beror förståss på hur mycket tålamod L har i morgon att gå på ikea med mej!



Kram

2008-09-26 @ 23:57:45
URL: http://vettans.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Jaha, såg väl fel då ang. trattisarna! F´låt! Huvudsaken alla mår bra!

Men du, personalen på ditt Fritids - vad säger man om dom?!?!?!

Sen undrar jag om det är OK för din del om jag länkar till dig från mig? Har ju redan din söta kusin där!

2008-09-27 @ 08:32:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Heson

Ville bara säga hej! Hittade hit från Rangvis blogg och minsann tror jag inte att dina och mina (Emil och Kalle) barn brukar leka med varandra ibland. Vi har mormor och morfar i Sandarne och om jag inte har alldeles fel så bor er farmor på samma område. Kan det stämma måntro?

Ha det bra!

2008-09-29 @ 21:46:03
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0