Måndag...igen

Klockan ringde vid 6.30-tiden och man bara såg hur ljuset flödade in genom fönstret. Härligt! Blev pigg på direkten, inte likt mig kan jag ju säga..... och började att kittla Jonis som hade kommit in till min säng på natten. Han har blivit så mammis, lillkillen, måste alltid veta vart jag är och hålla koll. Stackaren, kanske är rädd att mamma åxå ska försvinna, som pappa gjorde...

Vi skjutsade Theo till skolan och sen åkte vi hem och tog en härlig promenix, Jonte cyklade faktiskt. Hem sedan, för frukost ute i solen. Kom på att Theo behövde nåt mer till examen på fredag, typ en skjorta, lr nåt, så det blev en sväng in till stan för lite shopping. Hittade en ursnygg skjorta på JC, ett par jeansshorts till Jonte, benskydd till fotbollen + en jättesnygg, svartvit klänning till mig. Av svart och vitt består hela min garderob av just nu, har blivit besatt av de färgerna tror jag....

På vägen hem somnade Jontan i bilen?! så jag fick käka lunch själv ute. Solade ett tag innan det var dax att hämta Theo från skolan. Ulle och 2/3 av barnen kom och fikade. Yvette kom åxå förbi, så vi blev sittandes ute ett bra tag.

På kvällen var det knattefotboll i Bergvik igen. Var ju hur skönt som helst idag, men barna blev jättetörstiga. Nästan alla man känner med barn är ju där, så man har ju fullt sjå att prata med alla föräldrar åxå. Är ju så många som man sällan hinner med att prata med annars....

Theo är bjuden på pyjamasparty imorgonkväll till en tjej i klassen. Kul tyckte jag. Sen viskade dom att det var hemligt, det var nämligen bara Theo som var bjuden?!.... Oooops!!!! Frågade om de var ihop nu. Om hon var hans tjej - Näe, jag har ingen tjej, sa Theo. - Mamma, vi träffas ju bara nu ett tag vet du.... sa han. Oj, oj, oj. Mamma hänger inte med i svängarna, det kan vara en ny tjej från dag till dag.... Säkert som en del "stora" killar åxå vill ha det!....

Nu är det nanatajm!

Kommentarer
Postat av: Mari

Vad roligt de e o läsa om eran vardag! jag kan nästan se hur fint de e uppe hos er nu...o du bor ju helt perfekt där! Ser fram mot bilder runt omkring!
Ha en goer tisdag gumman!
Kram/Mari

2007-06-05 @ 06:49:53
URL: http://newht.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0