Har haft...

Barnen hemma nu i 2 dagar. Har alltså inte kunnat plugga som jag borde. Theo är förkyld och Jonte fick vara hemma så jag slapp åka fram och tillbaka till Bergvik bara för några timmar... Han känner sig mycket piggare och ska gå i skolan imorgon igen. De ska på utflykt och grilla korv och det vill han ju förstås inte missa.

Vi var på promenad idag, fick ta med mig dom idag, för igår var de hemma och kollade tv  när jag gick ut, men på den halvtimme jag var ute så hade de snabbt klätt sig och tagit ur cyklarna ur garaget och var ute och cyklade när jag kom tillbaka..... Ååååhhhh, busiga ungar... Slutsats: Alltså kan jag inte längre lämna dem en liten stund för att gå ut på en promenad ....

Jag gick och barnen cyklade. Blir ju lite problem då, för egentligen ska man ju gå på vänster sida och cykla på den högra. Vad är egentligen bäst att göra, gå på "fel" sida bara för att ha koll på barnen, eller låta barnen cykla på "fel" sida??? Tips någon?!

Vi har ju en gångväg, men tyvärr är den inte så lång och räcker inte ända hem till oss så att säga, men såklart går vi på den när vi kommer fram dit...

image279

Kommentarer
Postat av: YVETTE

jag tror du
ska gå på fel sida så barnen cyklar på rätt sida..Kram yvette

2008-04-03 @ 18:48:14
URL: http://vettans.blogg.se
Postat av: Mari

Håller med Yvette! Och att du förklarar det för pojkarna, så e dom med på noterna! Eller så cyklar du med!;)

Kram!

2008-04-04 @ 09:23:21
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Håller med dom övriga! Härliga tulpaner förresten!

2008-04-04 @ 17:26:09
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: Maria

När jag var liten sa min pappa åt mig att (aktivt välja) att cykla på fel sida dvs vä. För då får man ögonkontakt m förarna. Annars dyker de upp bakom i en väldig fart och man kan vingla till. Men det var vi det...

Kram

2008-04-06 @ 15:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0