Okej, här kommer uppdatering från dec 2007!

1:a advent var vi till Furuvik, Gävle, på Julmarknad.
Det var Rädda Barnen som stod för resan och faktiskt Söderhamns kommun, som bjöd på maten. Thanks!
Vi var alltså ett gäng ensamma mammor, med barn som fick en heldag i Gävle.
Theo o Jonte var helnöjda, de fick träffa tomten och åka karuseller, mitt i vintern...

image169

Veckan efter var det lucia, både på skolan och på dagis. Skolan hade i kyrkan och de var så duktiga och sjöng så fint. Theo sjöng för fulla muggar och hördes jättebra...

image170

image171

Barnen på dagis var åxå jätteduktiga!... å så söööööta...

Den 3:dje advent var vi i kyrkan på julfrukost. Barnen var med i ett julspel. De var herdarna som kom till Josef och Maria och den nyfödde lille Jesus. Gissa om de var duktiga, trots bara ett övningstillfälle....

image172

   

Ovan

Bild 1: Barnen klär granen

Bild 2: Brudarna på glöggkvällen, vimsiga Nettan glömde förståss att fota under kvällen...

Bild 3: Myran poserar snällt i tomteluva....




Precis innan jul så fyllde ju Theo 7 år. Här är några bilder från kalaset!

image176

   

JULAFTON!

image180

     

Bilder ovan...

1. Julmiddag

2. Tomten kommer efter Kalle Anka

3. Skål på juldagen i Rengsjö

4. Julfint i vardagsrummet

Några dagar efter julafton var det Jontes födelsedag. Han fyllde då 5 år.

image185

Han var jättetrött när vi väckte honom...

     

Bilder ovan

1. Paketöppning

2. Så här glad är man när man får fika

3. Blåser ut ljusen

4. Mmm, mums med tårta

NYÅR

image190
Barnen skålar in de nya året!



KRAMEN

P.s Tack Cissi för tipset om stämpeln! d.s


Kommentarer
Postat av: Okänd igen!

Så himla fina pojkar du har! Förstår att det inte alltid är så mysigt men ni verkar ha det väldans mysigt ofta! Jag riktigt känner hur mycket jag saknar tiden när mina barn var små!

2008-01-28 @ 05:29:22
Postat av: Nettan

Va kul me lite bilder. Jonis smile när han fikar är oslagbart, jag bara ler när jag tänker på det, äka glädje kan man lugnt säga. du har två bra fina grabbar du!!

2008-01-28 @ 11:26:37
Postat av: Kusinen

Hej gumsan tack för fikat igår...
Kom på det...jag har juh ingen stämpel på mina bilder:o
Du kanskekan visa mig nästa gång vi ses hur man gör.
Kramar!

2008-01-28 @ 15:52:59
URL: http://www.saraochdavid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0