Ledsen...

Blev så otroligt ledsen idag när det damp ner en räkning i brevlådan på nästan 8000 kr.... 7992:-  Gah!... Alltid denna pengabrist och jag får minsann betala mina räkningar själv jag... Ingen som betalar dem åt mig... :(

Fick åxå mama i lådan idag, gillar den tidningen, står alltid en massa matnyttigt i den, och betydligt trevligare än den förskräckliga räkningen...

Läser tidningen med en kopp kaffe och kommer fram till ett reportage om en mamma på 38 år. Hon har cancer och ska dö när som helst... Hon har en dotter på 9 år... 



Och här sitter jag och klagar på en räkning på 8000 kr!? Nettan, sluta klaga. Du kommer att överleva, du kommer att betala och se glad ut. Du har ju livet kvar! Man måste försöka se positivt på livet. Allting går, det ordnar sig på nå vis. Bryt ihop, res dig och var stolt över det du har i livet!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Anders kallin

Hej Nettis!
aldrig kul med räkningar och man blir lika iriterad varje gång. Men som du menar typ ingen skjuter vilt på din bakgård ingen svält eller misär. så jag håller med. vi ska va glada så länge våra nära och kära mår bra. Så vad gör lite räkningar
Ha det så gott Kram // Anders

2008-05-15 @ 17:30:08
URL: http://www.reggaeman.se
Postat av: Anonym

Jag älskar också Mama, damp ner i brevlådan igår. Men jag ska spara den till Italien har jag tänkt. (Har ju planerat en lugn och mysig semester med mycket tid att ligga och läsa... Hahaha...)

2008-05-15 @ 20:07:19
Postat av: Ulrika

Men gumman då.. det är väl typiskt att du alltid ska få en massa skit räkningar.. lider med dig.. love you kramizar i masssor..

2008-05-16 @ 10:28:30
URL: http://ulle69.blogg.se
Postat av: Nettan svarar

Anders, va kul att du hittat min blogg!... Visst, du har så rätt så. När ska vi fika då???
Kramis Nettan

2008-05-17 @ 00:07:43
URL: http://nettis73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0